Veel gestelde vragen van ZorgObers
Vraag maar raak!
Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?
Je ontvangt je (maand)loon standaard tussen de 12e en 14e van de opvolgende maand.
Hoe kan ik mijn beschikbaarheid doorgeven?
Je kan via Crewplanner je beschikbaarheid invullen. Log in en klik op ‘beschikbaar’ en daarna het tabblad ‘Dagen’. Je drukt op de knop ‘bewerk beschikbaarheid’. Hier kun je aangeven welke dagen je beschikbaar of niet beschikbaar bent. Ook kun je je vakanties doorgeven of aangeven. Zorg dat je gedurende de maand je beschikbaarheid bijwerkt. Zo kunnen wij je gericht benaderen voor diensten.
Hoe kan ik mijn gewerkte uren doorgeven?
Bij aanvang van je dienst kun je in Crewplanner inklokken. Na je dienst klok je hier ook weer uit. Als je uitklokt krijg je een venster te zien waarin je je pauze in kunt vullen en opmerkingen kunt plaatsen.
Afspraken
- Maak van het in- en uitklokken meteen een gewoonte.
- Als je langer of korter hebt gewerkt dan afgesproken, laat dit dan ook even aan kantoor weten. Een appje volstaat.
- Diensten bij ZorgOber duren minimaal 4 uur. Op een 4-uurs dienst heb je in principe geen recht op pauze, heb je nou toch een kopje koffie gedronken? Dan hoef je dit als pauze op te schrijven als je dienst daardoor korter dan 4 uur is.
- Bij een dienst die langer dan 5,5 uur duurt moetje verplicht een half uur pauze nemen, dit is je eigen tijd. Bij een dienst van 8 uur heb je ook nog recht op twee koffiepauzes van 15 minuten, deze zijn ‘van de baas’ en hoef je niet als pauze te schrijven.
Hoe kan ik mezelf ziekmelden?
Afmelden moet voor 8:30* ‘s ochtends telefonisch via ZorgOber (076-2600007). Bij geen gehoor kan je één van onze persoonlijke nummers bellen. Het is belangrijk dat je zo vroeg mogelijk belt en als het kan zelfs de dag ervoor al. Zo kunnen wij tijdig vervanging regelen.
*Let op: Begint je dienst om 09:00 of eerder? Dan moet je je minimaal 1 uur voor je dienst begint hebben ziekgemeld.
Nadat je met ZorgOber hebt gebeld moet je voor 10:00 contact hebben opgenomen met Staffable (043 205 1001) zodat zij je ziekmelding kunnen registreren. Vergeet het ook niet bij Staffable én ZorgOber te melden als je weer beter bent.
Ben je langdurig ziek of heb je een blessure waardoor je voor langere tijd niet kan werken? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen uit wat we voor je kunnen betekenen.
Let op: Bel ALTIJD als je je ziekmeld, ziekmelden via Whatsapp kan tot een officiële waarschuwing leiden.
Hoe kan ik mijn reiskosten declareren?
Uiterlijk 24 uur na je dienst kun je het online declaratieformulier invullen. Deze wordt dan verwerkt en bij de eerstvolgende loonbetaling uitbetaald.
Je vindt dit formulier hier: https://www.zorgober.nl/declareren/
Ik heb mijn beschikbaarheid opgegeven maar sta niet op het rooster volgende maand, waarom ben ik niet ingepland?
Dit kan verschillende redenen hebben.
- Als je weinig beschikbaar bent kan het zijn dat de diensten die we hebben niet overeen komen met de dagen dat jij kan werken.
- Sommige relaties geven de diensten pas last-minute door, als jij vaak bij dit soort locaties werkt sta jij dus nooit op het maandrooster. Als de diensten uiteindelijk binnenkomen dan kijken we naar je beschikbaarheid en vragen we je of je alsnog kunt werken. Houdt daarom altijd goed je beschikbaarheid bij.
Ben je bang dat we je zijn vergeten met de planning of wil je meer werken? Stuur ons een appje en dan kijken we wat we voor je kunnen doen.
Wanneer kan ik de auto meekrijgen?
Je kan de auto meekrijgen naar locaties die moeilijk bereikbaar zijn met het OV of waarvoor de reistijd erg lang is. Ook kun je soms de auto meenemen als je last-minute naar een dienst gaat, afhankelijk van waar de Auto op dat moment staat en waar jij woont. Als er meerdere diensten op één dag zijn die aan deze criteria voldoen kan het zijn dat je toch met het OV moet. Mocht de locatie nou echt onbereikbaar zijn dan kunnen we wellicht een huurauto voor je regelen.
Waar kan ik mijn loonstrookje vinden?
Ga naar Staffable en klik op ‘loonstrook’, hier kan je je loonstrookjes van elke maand downloaden. Houd er rekening mee dat na de uitbetaling van je salaris je loonstrookje niet gelijk op Staffable staat, dit kan een paar dagen duren.
Mijn vraag staat hier niet tussen
Als je vraag hier niet tussen staat kan je de FAQ van Staffable doornemen. Wordt ook daar je vraag niet beantwoord? Neem contact met op met kantoor via 076-2600007 of onderstaand contactformulier
Wie is de vertrouwenspersoon en waar kan ik die voor benaderen?
Soms ontstaan er ongewenste situaties tussen personen of gebeuren er zaken die je storen je graag wilt bespreken. Deze zaken kan je met je leidinggevende bespreken. Mocht dit niet gaan, of jij voelt je er niet fijn bij om het met je leidinggevende te bespreken, dan kun je het ook met Staffable Detachering bespreken.
ZorgOber heeft ook een vertrouwenspersoon die onafhankelijk is, alles wat je deze persoon vertelt is in vertrouwen. Dit komt niet bij jouw werkgever (ZorgOber en/of Staffable) terecht als je dat niet wilt.
| Lisette van Asten
Lisette.vanasten@gmail.com 06-53810151 |
Je kunt op jouw werk geconfronteerd worden met vormen van ongewenst gedrag, zoals pesten, seksuele intimidatie, discriminatie en agressie. Het is prettig als je met jouw problemen terecht kan bij een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf. Die zorgt voor een vertrouwelijke behandeling van je vraag of klacht. De vertrouwenspersoon speelt een adviserende rol en helpt jou om de juiste stappen te zetten en biedt daarbij waar nodig ondersteuning. De vertrouwenspersoon is geheel onafhankelijk en informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Wat je met haar bespreekt komt dus ook niet bij het kantoorteam of bij Staffable terecht. Je kan telefonisch of via de mail contact opnemen. Lisette van Asten is voor meerdere bedrijven een vertrouwenspersoon, geef daarom aan dat je voor ZorgOber werkt om verwarring te voorkomen.

